12 January 2007

A message in Norwegian to the readers of my strip, concerning this sunday's strip.

Hvis du ikke synes denne ukens vits var morsom i det hele tatt, men kun en provokasjon og nok et eksempel på at jeg er en terroristhyllendekommunistsatan som ville bli overlykkelig om Bin Laden hadde tatt over i Norge.

Da vil jeg at du skal vite dette:

1. Jeg lager humor. Dette er en vits. En drøy vits, men likevel en vits. Forhåbentligvis en vits som får folk til å tenke litt over hvem vi er alliert med.

2. Tallet 650.000 tok jeg fra The Lancet. Dette tallet inkluderer også irakiske soldater, ikke som Iraqi Body Count, som kun teller sivile dødsfall. Dette tallet inkluderer IKKE liv som har gått tapt i Afghanistan, ei heller mennesker som Bush personlig sendte i døden som guvernør av Texas, ei heller unødvendige ofre for Katrina eller antall døde i de amerikanske gulag-camper som finnes rundt om i verden.

3. Teknikken jeg bruker her, kalles reversering, man bygger opp noe, for så å snu på flisa. En klassisk satireteknikk.

4. Satire betyr at man setter ting på spissen for humoristisk effekt.

5. Hvis du vil sensurere meg, er du på lag med islamistene.

6. Jeg er i mot dødsstraff. Jeg ønsker ikke George W Bush hengt, men jeg synes han burde sitte i en celle, ikke i det Hvite hus.

No comments: